I/F
인플루언서의 전문성과 메시지 측면성의 효과: 관여도의 조절효과를 중심으로The Effects of Influencer Expertise and Message Sidedness: Focusing on the Moderating Role of Involvement 건강 관련 인플루언서 마케팅 콘텐츠 규제 현황 분석 및 방향성 제시: 한국과 호주의 비교Analysis of Current Regulations and Directional Proposals for Health-Related Influencer Marketing Content: A Comparative Study Between South Korea and Australia 지각된 의료지식수준과 감염병 학습행동의도 간 관계 연구: 지각된 심각성, 지각된 취약성, 자기효능감의 다중매개효과를 중심으로The Relationship Between Perceived Medical Knowledge and Learning Intentions for Infectious Diseases: The Mediating Roles of Perceived Severity, Perceived Susceptibility, and Self-Efficacy 감각추구성향과 정부신뢰가 사회적 거리두기에 미치는 영향에 관한 연구The Influence of Sensation-Seeking and Government Trust on Social Distancing Intentions COVID19 팬데믹 상황에서 마스크 착용에 영향을 미치는 요인은 무엇인가?: 규범활성화모형(NAM)과 계획된 행동이론(TPB)의 통합 적용 및 문화권 비교를 중심으로What Drive Public to Wear a Mask during the COVID-19 Pandemic?: Applying the Integrated Model of Prosocial Health Behavior Between the Norm Activation Model and the Theory of Planned Behavior in South Korea and U.S.A. 기후변화 대응행동 형성과정에 대한 탐색적 연구: 사회적 위험 감소동기 모형을 중심으로Exploring Formative Process of Climate Change Responsive Behaviors Based on the Societal Risk Reduction Motivation Model 광고 리터러시 연구와 광고 관련 교육 연구의 동향 분석Analysis of Trends in Advertising Literacy and Advertising-Related Education Research 지방자치단체의 광고비 효율성 연구A Study on the Efficiency of Advertising Expenditures in Local Governments 인기 OTT콘텐츠의 위험이슈 확산효과와 시청자 공중의 커뮤니케이션 행동 연구: 드라마 ‘더 글로리’와 학교폭력 범죄 이슈 확산을 중심으로Study on the Diffusion Effects of Risk Issues in Popular OTT Content and Communication Behavior of Audiences: Focusing on the Drama ‘The Glory’ and the Spread of School Violence Crime Issues 생성형 AI의 자기결정권이 수용의도에 미치는 효과: 지각된 유용성의 매개효과와 지각된 신뢰성의 조절효과를 중심으로The Effect of Self-Determination on Generative AI Acceptance Intention: Focusing on the Mediating Effect of Perceived Usefulness and the Moderating Effect of Perceived Trustworthiness 커뮤니케이션 분야에서 기술수용모델 연구 메타분석: 통합적 및 분석적 방법 적용Meta-analysis of Research on Technology Acceptance Models in the Field of Communication: Application of Integrative and Analytical Methods ‘방탄소년단(BTS) 현상’에 대한 한류 보도 연구: 다이너마이트 빌보드 핫100 차트 1위 전후 텍스트 분석A Study on Korean Wave Reports Covering the Global Phenomenon Called BTS: A Comparative Textual Analysis Before and After a Mega-hit Song, 'Dynamite' 정부 디지털 소통 활동의 질적 평가모형 연구: 공공PR 분야 전문가 그룹 인터뷰를 중심으로A Study on Qualitative Evaluation Model for Government Digital Communication Activities: Focused on In-depth Interviews with Public Relations Experts 지자체 도시브랜드 아이덴티티와 공중이 인식하는 도시브랜드 이미지는 얼마나 일치하는가?How Well Does the City Brand Identity Match the City Brand Image Perceived by the Public? 텍스트 마이닝을 활용한 ESG 경영 보고서와 ESG 언론보도 간 관련성 탐색: 네트워크 의제 설정 모델을 중심으로Exploring the Relationship Between ESG Reports and ESG-related Media Coverage Using Text Mining: Centered on the Network Agenda Setting Model 생성형 AI의 기술적 특성과 사용자의 AI 리터러시가 생성형 AI의 지속사용의도에 미치는 영향: 확장된 기술수용모델을 중심으로Determinants of Continuous Use of Generative AI: Focusing on the Extended Technology Acceptance Model (ETAM) and AI Literacy 친환경자동차 구매행동에 미치는 예측비용의 조절효과: 계획된 행동이론을 중심으로The Moderating Effect of Expected Costs on the Purchase Behavior of Eco-friendly Vehicles: Focused on the Theory of Planned Behavior 기업의 ESG 게시물이 공중의 소셜미디어 인게이지먼트(Engagement)에 미치는 영향에 대한 깊은(Deep) 이해: 딥러닝(Deep Learning)과 모델링 기법의 결합Deep Understanding of the Impact of Corporate ESG Posts on Public Social Media Engagement: Combination of Deep Learning and Modeling Techniques 그린워싱 위기에서 기업명성, 그린워싱 차원과 유형이 소비자의 모호혼란, 그린신뢰, 그린구매의도에 미치는 영향The Effect of Greenwashing Dimensions and Types, Corporate Reputation on Consumers' Ambiguity Confusion, Green trust, and Green Purchase Intention 디인플루언서에 대한 Z세대의 인식 및 이용 유형 연구A Study on the Types of Perception of the Z Generation on De-influencer 메시지 대상에 따른 사회적 거리감이 전립선암 조기검진 촉진에 미치는 영향: 건강신념의 매개효과를 중심으로The Effects of Social Distance on Men’s Prostate Cancer Early Detection Behavior: The Mediating Roles of Health Beliefs 참여형 CSR과 소비자 인식: 참여 수준과 CSR 적합성, 자아해석의 역할을 중심으로Participatory CSR and Consumer Perception: Focusing on the Roles of Participation Level, CSR Fit, and Self-Construal 디지털 시대의 광고산업 생태계를 고려한 광고의 새로운 정의A New Definition of Advertising Considering the Advertising Industry Ecosystem in the Digital Age The Effect of Participating in A #CarbonNeutrality TikTok Challenge on Perception of Environmental Issues: The Interaction Effect of Environmental Involvement and Trust in Government 펨버타이징 메시지 전략에 관한 연구: 조절초점 메시지와 자기해석 성향을 중심으로Message Strategy for Femvertising: The Effects of Regulatory Focus and Self-construal 소셜미디어 인플루언서의 자기노출 수준이 광고 효과에 미치는 영향: 심리적 거리의 매개효과를 중심으로The Impact of Self-Disclosure Levels of Social Media Influencers on Advertising Effectiveness: Focusing on the Mediating Effect of Psychological Distance CSR 진정성에서 광고공개의 투명성이 소비자의 설득지식과 충돌할 때: 광고공개, 인플루언서 유형, 소비자 설득지식의 상호작용효과를 중심으로When Transparency of Advertising Disclosure Conflicts with Consumer Persuasion Knowledge in CSR Authenticity: Focusing on the Interaction Effect of Advertising Disclosure, Influencer Type, and Consumer Persuasion Knowledge 친환경 행동에 관련한 온라인 액티비즘의 매개적 역할 탐구: 지구온난화에 관련한 인지적・정서적 요인과 친환경 행동 간의 관계에 미치는 영향을 중심으로Exploring a Mediating Role of Online Activism Associated with Pro-environmental Behaviors: Examining Associations among Cognitive, Affective Factors about Global Warming and Pro-environmental Behaviors 한국 대학 PR 전공 과정의 다양성과 포용성 교육에 대한 대학생들의 인식과 태도University Students’ Attitudes and Perceptions on Diversity and Inclusion Education in Public Relations Programs in Korea 진보적 브랜드 액티비즘이 브랜드 태도에 미치는 영향: 인지된 브랜드 양극화와 SNS 사용강도의 조절된 매개 모형을 중심으로The Effect of Progressive Brand Activism on Attitudes toward Brand: A Moderated Mediation Model of Perceived Brand Polarization and SNS Use Intensity 브이로그에 등장하는 소비의 유형이 구매의도에 미치는 영향: 부러움과 인지된 신뢰성의 매개효과 및 구독자 수의 조절효과를 중심으로The Effect of the Purchase Types Depicted in Vlogs on Purchase Intention: Focused on the Mediating Role of Envy and Perceived Credibility, and the Moderating Role of the Number of Subscribers CSR 적합성과 자아해석: 지각된 적합성에 대한 조망 수용의 역할을 중심으로CSR Fit and Self-Construal: Focusing on the Role of Perspective Taking on Perceived Fit 밀레니얼 세대의 이직: 커뮤니케이션 실무자들의 직무 요구・자원, 번아웃과 직무열의의 영향력을 중심으로Turnover among Millennial Practitioners: A Study on the Effects of Job Demands, Resources, Burnout, and Job Engagement on Turnover Intentions of Communication Practitioners ESG 리스크 유형에 따른 기업 커뮤니케이션 전략 탐색Exploring Corporate Communication Strategies for ESG Risk Types 기후위기 극복을 위한 육류 소비 저감 설득 커뮤니케이션 전략 연구: 준거점 설정과 비교성 넛지의 활용An Investigation of Persuasive Communication Strategies for Reducing Meat Consumption in Response to the Climate Crisis: Utilizing ‘Anchoring Effect’ and ‘Comparability Nudge’ AI 챗봇 광고에 대한 이용자 반응에 미치는 영향 요인 탐구: AI 챗봇의 유형, 프로필 이미지, 광고 메시지 초점을 중심으로An Exploration of Factors Influencing User Responses to Personalized Advertising by AI Chatbot: Focused on AI Chatbot Type, Profile Image, and Message Focus 영화제가 도시브랜드 태도와 방문의도에 미치는 영향 : 부산국제영화제를 중심으로Effects of Film Festival on City Brand Attitudes and Visit Intention : A Focus on the Busan International Film Festival 브랜드 성격을 기반으로 한 정책 수용도와 부처 신뢰의 선행 요인 탐구Antecedents of Policy Acceptance Intention and Department Trust: The Brand Personality Approach 신문 기사를 통해 나타난 종교조직의 위기 유형과 대응 전략 : 불교, 천주교, 개신교를 중심으로Crisis Types and Crisis Response Strategies in Religious Organizations Revealed through Newspaper Articles : Focusing on Buddhism, Catholicism, Protestantism 확진보다 무서운 낙인? 유행시기별 코로나19 보도 헤드라인에 나타난 낙인 양상 분석Stigma Scarier than Infection? Analysis of Stigma Patterns in COVID-19 Headlines by Epidemic Period 지방자치단체장 선거 후보자의 전략적 PI 관리 방안 연구 : AHP 분석기법을 중심으로An Examination of PI Management Strategies for Local Election Candidates : Using the Analytic Hierarchy Process Method 광고PR분야 NCS 기반 교육과정의 적합성 및 효과성에 대한 탐색적 연구 : 채용공고 내용분석 및 NCS 교육 이수 실무자 대상 조사를 토대로An Exploratory Study on the Suitability and Effectiveness of NCS-based Education in the Field of Advertising and Public Relations : Based on the Content Analysis of Recruitment Announcements and the Survey of Practitioners Who Have Completed NCS-based Education 메타버스에서의 브랜드 경험이 브랜드 태도와 브랜드 구매의도에 미치는 영향 : 제품 유형과 아바타 일치성의 조절 효과를 중심으로Focusing on the Moderating Effect of Product Type and Avatar Identification 기후변화에 대한 심각성 지각과 지각된 정책효능감이 탄소중립 정책지지 및 정책참여의도에 미치는 영향 : 정책리터러시의 매개효과를 중심으로A Study on the Effect of Perceived Seriousness of Climate Change and Perceived Policy Efficacy on Carbon Neutrality Policy Support and Policy Participation Intention : Focusing on the Mediating Effect of Policy Literacy 제페토(ZEPETO) 이용자의 라이프스타일 유형에 따른 광고 태도 연구 : 광고효과의 긍정적·부정적 인식의 조절영향을 중심으로A Study on the Advertising Attitudes of ZEPETO Users according to Their Lifestyle Types : Focusing on the Moderating Effects of Positive and Negative Perceptions of Advertising Effects 지역 프레임과 미세먼지 관여도가 미세먼지 위험인식과 대응행동의도에 미치는 영향 : 충청남도 주민을 대상으로 한 분석The Effects of Locality Framing and Involvement toward Particulate Matter on the Level of Risk Perception and Behavioral Intentions : Focusing on the Residents of Chungcheongnam-do 한국형 타임스퀘어의 장소성 형성과 방문의도에 미치는 영향관계 분석 : 코엑스 옥외광고 자유표시구역의 장소성을 중심으로A Study on the Formation of the Sense of Place and Intention to Visit in Free Advertising Zone 내러티브 관점과 동기화된 추론의 영향 : 동일시의 매개효과를 중심으로The Effects of Narrative Perspectives and Motivated Reasoning : The Mediating Role of Identification 브랜드 액티비즘 구성요소의 영향 연구 : 소비자 인식을 중심으로A Study on the Influence of Brand Activism Components : Focusing on Consumer Perception 1차 온라인 구전행동 동기요인이 온라인 구전행동 방향성에 미치는 영향에 관한 연구The Effect of the first eWOM Behavior Motivational Factors on the Direction of eWOM