I/F
Polypeptides having anti-senescent effects and uses thereof
(2025)
특 1급 호텔의 자아-브랜드 일치성이 브랜드 애착과 브랜드 충성도에 미치는 영향The Effects of Self-Brand Congruity in 1st Class Hotels on Brand Attachment and Brand Loyalty
vol.33 iss.5 (2024) pp.16
태백시 외지 여행객의 여행동기가 여행만족도에 미치는 영향 분석을 통한 관광활성화 방안 제시: 추진(Push)-유인(Pull) 동기 요인을 중심으로Proposal of tourism revitalization plan through analysis of the effect of travel motivation of Taebaek city travelers on travel satisfaction: Focusing on the push-pull motivation factor
vol.33 iss.5 (2024) pp.17
관광커뮤니티 서비스품질 평가지표 개발: 혼합연구방법론 적용Development of Service Quality Evaluation Index for Tourism Community: Application of Mixed Research Method
vol.33 iss.5 (2024) pp.16
다크투어리즘 관광지에 대한 여행호기심이 방문의도에 미치는 영향 요인 연구: 나이와 객관적 지식의 조절효과를 중심으로The influential factors on Travel Curiosity and Intention to visit a Dark Tourism Site in Bangladesh: Moderating effect of age and objective knowledge
vol.33 iss.5 (2024) pp.17
웰니스 관광자원으로서 제주 오름 탐방프로그램 체험요인 분석: 거문오름을 중심으로Analysis of Experiential Factors of Jeju Oreum Exploration Program as a Wellness Tourism Resource: Focus on the Geomun Oreum
vol.33 iss.4 (2024) pp.18
고객 태도의 심리적 기능이 호텔 스테이케이션 고객 만족도에 미치는 영향Psychological Functions of Customer Attitudes and the Impact on Customer Satisfaction with Hotel Staycations
vol.33 iss.4 (2024) pp.17
소셜미디어 콘텐츠 특성이 관광지 이미지와 추천의도 및 방문의도에 미치는 영향Effect Influence of Social Media Content Characteristics on Tourism Image, Recommendation Intention, and Visit Intention
vol.33 iss.4 (2024) pp.18
항공기내 안내방송 교과의 학습효과에 관한 연구A Study on the Learning Effects of In-flight Announcement Course
vol.33 iss.4 (2024) pp.12
이탈리아 피에몬테 와인 연구: 바롤로와 바르바레스코 비교를 중심으로Wine Study in Piemonte, Italy: Focusing on Barolo and Barbaresco Comparison
vol.33 iss.4 (2024) pp.12
K-Food 외식경영 컨설턴트 역량 강화에 관한 질적연구: 한 외식경영 컨설턴트의 생애사를 중심으로A Qualitative Study on the Competencies Building of K-Food Foodservice Management Consultants: Based on the Life History of A Foodservice Management Consultant
vol.33 iss.4 (2024) pp.15
호텔 브랜드이미지가 구전의도에 미치는 영향: 자아일치성의 매개효과The Effects of Hotel Brand Image on the Word of Mouth Intention: Centered on the Mediating Effect of Self-Congruity
vol.33 iss.3 (2024) pp.16
호텔직원의 심리적 임파워먼트가 그릿과 직무성과에 미치는 영향: 인지적 유연성의 조절된 매개효과The Effect of Hotel Employees’ Psychological Empowerment on Grit and Job Performance: the Moderated Mediating Effect of Cognitive Flexibility
vol.33 iss.3 (2024) pp.20
대형회계법인의 감사가 숙박업체의 이익조정에 미치는 영향The Impact of Audit by Large Accounting Firms on Earnings Management of Lodging Companies
vol.33 iss.3 (2024) pp.14
제주 숙박업체의 입지가 경영성과에 미치는 영향The Effect of the Location on Business Performance in Jeju Lodging Companies
vol.33 iss.3 (2024) pp.13
Z세대 외국인 관광객이 인식하는 K-뷰티 홍보 모델의 다양성 탐구Exploring the Diversity of K-beauty Product Promotional Models as Perceived by Generation Z Foreign Tourists
vol.33 iss.3 (2024) pp.18
테마파크의 동물테마 인식 및 이슈의 분석: 에버랜드 판다테마를 중심으로Analysis of Animal Theme Recognition and Issues in Theme Parks: Focusing on Everland’s Panda Theme
vol.33 iss.3 (2024) pp.16
코로나 이후 항공사 승무원의 직무스트레스와 우울 및 이직의도의 영향관계The Effect of Job Stress on Depression and Turnover Intention of Flight Attendants after COVID-19
vol.33 iss.3 (2024) pp.13
O2O 서비스 환경 내 온라인 리뷰의 양과 방향성이 정보적 동조와 구매의도에 미치는 영향The Impact of the Volume and Valence of Online Reviews in the O2O Service Environment on Informational Conformity and Purchase Intention
vol.33 iss.3 (2024) pp.17
코로나 엔데믹 이후 항공사 종사자의 BIG5 성격유형이 감정노동, 직무스트레스 및 감정소진에 미치는 영향The Impact of Airline Employees' Big Five Personality model on Emotional Labor, Job Stress, and Emotional Exhaustion in the Post-COVID-19 Endemic
vol.33 iss.3 (2024) pp.18
라이프스타일에 따른 이탈리안 레스토랑 이용객의 세분시장 특성 분석Analysis of Segment market Characteristics in Italian Restaurant Customers Based on Lifestyle
vol.33 iss.3 (2024) pp.20
유튜브 음식 관광 콘텐츠 품질이 시청만족도와 재시청의도에 미치는 영향The Effect of YouTube Content Quality of Food Tourism Channel on Viewing Satisfaction and Re-viewing intention
vol.33 iss.3 (2024) pp.18
식품 구독 서비스의 소비가치가 소비자 태도와 행동의도에 미치는 영향: 서비스 유형의 조절효과를 중심으로The Impact of Consumption Value of Food Subscription Services on Consumer Attitudes and Behavior: The Moderating Role of Service Type
vol.33 iss.3 (2024) pp.20
지역에 관한 관심이 지각된 관광 영향과 관광 발전 참여에 미치는 영향 연구: 여수시 지역주민을 중심으로The Effect of Community Concern on Perceived Tourism Impacts and Participation in Tourism Development: Focusing on the Local Residents of Yeosu City
vol.33 iss.2 (2024) pp.15
과학관광 경험을 위한 마케팅믹스 요인, 태도, 행동의도, 그리고 지지도 간 영향관계 연구A Study on the Relationships among Marketing Mix Factors for Science Tourism Experiences, Attitude, Behavioral Intention, and Support
vol.33 iss.2 (2024) pp.15
외식산업의 서비스스케이프가 직무만족 및 고객지향성에 미치는 영향: 업무특성의 조절효과 검증Effects of Servicescape in Food Service Industry on Job Satisfaction and Customer Orientation: With a Focus on Modeating Effects of Work Characteristics
vol.33 iss.2 (2024) pp.22
서비스 산업에서 비회원 고객에 의한 회원 고객의 심리적 침해에 관한 연구A Study on the Psychological Infringement of Membership Customers by Non-Member Customers in the Service Industry
vol.33 iss.2 (2024) pp.20
템플스테이의 인식 및 이슈의 빅데이터 분석을 통한 발전방안Development Plan through Big Data Analysis of Temple Stay Awareness and Issues
vol.33 iss.2 (2024) pp.15
가치기반 수용모델(VAM)을 적용한 항공사 기술기반 셀프서비스(TBSS)의 지각된 혜택과 희생이 지각된 가치 및 지속적 이용의도에 미치는 영향Applying the Value-Based Acceptance Model (VAM) to the Effects of Perceived Benefits and Sacrifices of Airline Technology-Based Self-Service (TBSS) on Perceived Value and Continued Usage Intention
vol.33 iss.2 (2024) pp.18
국내 외국인 유학생의 글로벌역량이 고용가능성인식에 미치는 영향연구: 교육관광 관점으로A Study of the International Students’ Global Competency Impacts on their Employability Perception: Education Tourism Perspective
vol.33 iss.2 (2024) pp.13
여행자들의 공유숙박 경험이 지각된 가치와 이용의도 및 추천의도에 미치는 영향The Impact of Travelers' Shared Accommodation Experiences on Perceived Value, Intention to Use, and Intention to Recommend
vol.33 iss.1 (2024) pp.19
관광상품 라이브커머스 시청자 유입경로가 구매 및 구매의도에 미치는 영향: 시청몰입, 시청만족의 매개 효과How Viewers Found the Content Matters in Live Streaming Commerce of Tourism: Mediating Roles of Flow and Satisfaction
vol.33 iss.1 (2024) pp.20
호텔 챗봇(Chatbot)특성이 지각된 유용성, 계획행동이론 그리고 재사용의도에 미치는 영향The Effect of Hotel Chatbot Characteristics on Perceived Usefulness, Planning Behavior Theory, and Reuse Intention
vol.33 iss.1 (2024) pp.16
온라인 리뷰가 음식점 순위에 미치는 영향에 대한 분석Analysis of the Effect of Online Reviews on Restaurant Rankings
vol.33 iss.1 (2024) pp.21
베트남 유학생의 한국어 수준과 한국관광에 대한 행동의도와의 영향관계: 계획행동이론을 중심으로The Influence Relationship between Vietnamese International Students' Korean Language Proficiency and Behavioral Intentions towards Korean: Focused on the Theory of Planned Behavior
vol.33 iss.1 (2024) pp.17
서번트 리더십이 중국 특급 호텔 직원의 심리적 웰빙과 지식 공유 의도에 미치는 영향: 기본 심리욕구의 조절된 매개 효과
vol.32 iss.6 (2023) pp.1 - 20
5성급 호텔 고몰입 인적자원관리가 종사원의 이중몰입 및 변화지향 조직시민행동과의 관계에 대한 연구: AMO model을 적용하여
vol.32 iss.6 (2023) pp.21 - 40
호텔기업의 운전자본수준이 경영성과에 미치는 영향
vol.32 iss.6 (2023) pp.41 - 54
네트워크 분석을 활용한 온라인 리뷰의 호텔 유형별 선택속성 연구
vol.32 iss.6 (2023) pp.55 - 75
외식기업의 소셜미디어 마케팅 활동이 브랜드 자산에 미치는 영향: 프랜차이즈 운영 여부의 조절효과를 중심으로
vol.32 iss.6 (2023) pp.77 - 98
고객가치공동창출을 위한 외식기업의 혁신문화와 종사원 태도의 영향관계: 긍정심리자본의 교차수준 매개효과
vol.32 iss.6 (2023) pp.99 - 120
IPA를 통한 항공사 선택속성 분석: X세대와 MZ세대 비교분석
vol.32 iss.6 (2023) pp.121 - 140
항공사 기술기반 셀프서비스의 테크노스트레스가 혁신저항과 기술수용의도에 미치는 영향
vol.32 iss.6 (2023) pp.141 - 157
역사문화관광지 온라인 리뷰의 매력속성과 추천의도의 영향 관계 연구: 해석수준이론을 적용하여
vol.32 iss.6 (2023) pp.159 - 176
(사)한국호텔외식관광경영학회 연구윤리규정 외
vol.32 iss.6 (2023) pp.177 - 182
호텔 웰니스 프로그램 선호도가 지각된 가치와 프로그램 이용의도 및 호텔 구매의도에 미치는 영향
vol.32 iss.5 (2023) pp.1 - 18
코로나19 팬데믹 전후 서울 5성급 호텔 내국인 고객 니즈 변화 연구
vol.32 iss.5 (2023) pp.19 - 40
The Effect of Influencer Attributes on Consumer Behavior Intention in the Hotel Industry: The Mediating Role of Mimetic Desire
vol.32 iss.5 (2023) pp.20
챗GPT 특성, 지각된 유용성, 지속이용의도 간의 구조관계 분석: 호텔⋅외식경영학 전공 대학생들을 중심으로
vol.32 iss.5 (2023) pp.61 - 76
PPM 모형을 이용한 웨이팅 앱 이용자의 전환의도 예측연구
vol.32 iss.5 (2023) pp.77 - 97