게임의 첫인상이 인기도에 미치는 영향:인디 게임의 이미지적 특성을 중심으로The Impact of First Impression On Game’s Popularity: Focusing on the Image Characteristics of the Indie Game
언어 모델을 활용한 하이브리드 추천 시스템Hybrid Recommendation System Using Language Models
고객의 속성별 중요도를 반영한 속성 기반 감성 분석(ABSA)을 이용한 레스토랑 추천 시스템A Restaurant Recommender System Using Aspect-based Sentiment Analysis (ABSA) Reflecting Customer Aspect Importance
제품의 전형성과 소비자 성향에 따른 친환경 표식의 차별적 효과 분석: 아이트래킹 기반 연구Differentiated Effects of Eco-labeling Based on Product Typicality and Consumer Orientation: An Eye-tracking Study
E-Commerce 추천 시스템이 소비자의 상품 선택 행동에 미치는 차별적 영향 분석: 아이트래커를 통한 시각적 반응 분석Analyzing the Differential Effects of E-Commerce Recommendation Systems on Consumer Product Selection Behavior: Visual Response Analysis Using Eye-Tracking Technology
A Study on the Application of Generative AI-based Image Generation System Customized for Enterprises
Transformer-based Autoencoder와 FDD 손실 함수를 활용한 전류 센서의 비지도 학습 기반 이상 탐지Unsupervised Anomaly Detection of Current Sensors Using a Transformer-Based Autoencoder and FDD Loss Function
순열 특성 중요도를 이용한 XGBoost 재원일수 예측모형Length of stay prediction model using permutation feature importance with XGBoost
생성형 AI를 활용한 장애인의 Pain-point 해결 방안 제안: 기술-사례 매핑 접근법을 활용하여Proposing Solutions to Address Pain-points for Disabilities Using Gen AI: A Technology-Case Mapping Approach
Beyond Text: Implementing Multimodal Large Language Model-Powered Multi-Agent Systems Using a No-Code Platform
이미지 생성형AI 활용 교육의 기대감에 영향을 미치는 요인 연구: 정보격차 요인의 조절효과A Study on Factors Influencing Expectations for Education Utilizing Image-Generating AI: The Moderating Effect of the Digital Divide
직무자율성과 이직의도와의 관계: 잡크래프팅의 조절 효과와 업무성과 및 직무만족의 매개효과에 대한 연구Relationship between Job Autonomy and Turnover Intention: Research on Moderating Effect of Job Crafting and Mediating Effects of Work Performance and Job Satisfaction
옴니채널에서의 고객경험, 고객 만족와 재구매 의도에 미치는 쾌락적 동기와 개인화의 영향에 관한 연구 : 멀티그룹분석을 통한 옴니채널 리테일러 경영전략 제안A Study on the effect of Hedonistic Motivation, Personalization on Customer Experience, Customer Satisfaction and Repurchase Intention in Omnichannel : Omnichannel retailer management strategy proposal through multichannel analysis
Aspect-Based Sentiment Classification Using KLUE-BERT with Advanced Embeddings and Graph Convolutional Networks
멀티모달 딥러닝을 활용한 우주관광기업 소셜미디어 마케팅 효과 분석: Blue Origin 사례를 중심으로The Impact of Social Media Marketing on Consumer Engagement Using Multimodal Deep Learning: Focused on the Blue Origin Case
멀티모달 학습과 딥러닝 기반 암호화폐 가격 등락 예측Predicting cryptocurrency price movement based on multimodal learning and deep learning
딥러닝 기반의 기업 추천의도 예측: 한국과 미국 취업 플랫폼 데이터를 활용한 CNN-BiLSTM 분석Predicting Corporate Recommendation Intention Using Deep Learning: A CNN-BiLSTM Analysis of Job Platform Data from Korea and the US
수입식품 위해 요소 예측 성능 고도화를 위한 RASFF 데이터 통합 모델An Integrated Model Utilizing RASFF Data to Enhance Hazard Prediction Accuracy for Imported Foods
Does Diverse Information Enhance the Helpfulness of Online Reviews? A Diversity Perspective Based on Topic Modeling and Sentiment Analysis
정형 데이터의 텍스트 변환을 통한 대규모 언어 모델 기반 데이터 증강 방법론Data Augmentation Using Large Language Models through Textualization of Structured Data
직무자율성과 잡크래프팅이 직무만족, 직무성과 및 이직의도에 미치는 영향: MZ세대와 이직경험을 중심으로The Effects of Job Autonomy and Job Crafting on Job Satisfaction, Job Performance, and Turnover Intention: Focusing on Generational Differences and Prior Turnover Experience
ESG 평가등급이 재무성과에 미치는 영향: 기업규모의 조절효과를 중심으로How ESG ratings affect financial performance: Focusing on the moderating effect of firm size
지식기반 긱워커의 프로티언 경력태도와 무경계 경력태도가 고용가능성에 미치는 영향The Effects of Protean and Boundaryless Career Attitudes on Perceived Employability of Knowledge-Based Gig Workers
Factors Affecting User’s Satisfaction on OTT Service: From Perspective of Motivation, Value, and Commitment
RAPTOR를 활용한 LLM 기반 한국어 뉴스 질의응답 시스템 개발Development of a Korean News Question Answering System Based on LLM Using RAPTOR
하이브리드 필터링과 사용자 행동 데이터 기반의 제주 관광지 추천 모델Recommendation Model for Jeju Tourist Destinations based on Hybrid Filtering and User Behavior Data
군집분석을 통한 국내 여행객 특성 분석: 시간, 공간, 세대별 특징과 효율성 및 피로도와의 관련성Analysis of domestic traveler characteristics through cluster analysis: Relationship between time, space, and generational characteristics and efficiency and fatigue
사전 학습된 문장 병목 오토인코더를 활용한 텍스트 분류를 위한 원-샷 반지도 연합 학습 접근법An Approach to One-Shot Semi-Supervised Federated Learning for Text Classification with Pretrained Sentence Bottleneck Autoencoders
PubMed 초록 데이터 기반 BERTopic과 대규모 언어모델을 활용한 약물전달시스템 연구동향 분석Analysis of Drug Delivery System Research Trends Using BERTopic and LLM(Large Language Models) Based on PubMed Abstract Data
2차원 신체 관절 좌표를 활용한 피트니스 동작 평가 및 세분화Evaluation and Segmentation of Fitness Motions Using 2D Skeleton Joint Coordinates
생성형 AI를 활용한 수요자 Needs-기술 Seeds 매칭 기술 로드맵 수립 방법론 연구Research on Methodology for Developing a Technology Roadmap for Matching Consumer Needs – Technology Seeds Using Generative AI
사이버대학의 고등교육 혁신: AI교수 사례 연구Revolutionizing Higher Education: A Case Study of AI Professors in a Cyber University
AI 시대의 IT 업무 환경 변화: IT전문가들이 본 미래 전망과 필수 역량Transforming the IT Work Environment in the Era of AI Future Insights and Essential Skills from IT Experts
전기차 구매 만족도에 미치는 영향요인에 관한 분석: 테슬라 소비자 리뷰를 중심으로Analysis of Factors Affecting Electric Vehicle Purchase Satisfaction: Focusing on Tesla Consumer Reviews
특허 피인용 네트워크 분석을 통한 혁신확산 패턴 분석: 가트너하이프사이클 AI 분야를 중심으로Analysis of innovation diffusion patterns through patent citation network: Focusing on Gartner Hype cycle for AI
Analyzing the roles of a song’s auditory and lyrical features in predicting its success and user ratings with Transformer-based algorithms and statistical analysis approaches
감성분석 기반 통화정책 기조와 딥러닝 시계열 모형을 이용한 국채 수익률 예측Forecasting Government Bond Yields Using Sentiment Analysis-based Monetary Policy Stance and Deep Learning Time Series Model
마스킹 모듈을 활용한 3D 자세 추정 모델의 성능 개선Improving the performance of 3D pose estimation model with the masking module
Examining the impacts of a movie trailer on box office performance with multi-modal deep learning approaches
아이템과의 관련성을 고려한 리뷰 기반 추천 시스템 개발Developing a Review-based Recommender System Considering Item Relevance
AI Act, 2024 대선 그리고 허위정보에 맞서는 인간과 AI의 공공소통 검증 프로젝트AI Act, 2024 Presidential Election, and Human-AI Public Communication Verification Project to Fight Disinformation
정교하게 추출한 사용자 및 아이템 특성을 이용한 리뷰 기반 추천 시스템Learning accurate user and item feature representation for review-based recommender systems
원자력 에너지에 대한 인식 차이 분석: 전문가와 대중 비교를 위한 BERTopic 활용 프레임워크Analyzing Perception Differences on Nuclear Energy Using BERTopic: A Framework for Comparing Experts and the Public
도시침수 예방을 위한 릿지 회귀 기반 하수 수위 예측: 하노이 사례 연구Ridge Regression-Based Sewer Water Level Prediction for Urban Flood Prevention: A Case Study of Hanoi
3D 애셋 관리에서의 멀티모달 기반 감성 분석을 위한 LLaVA 및 VisualBERT 기반의 감성값 대치 방법LLaVA and VisualBERT-based Sentiment Imputation Method for Multimodal Sentiment Analysis in 3D Asset Management
A study on the effects of safety management practices on safety behavior mediated by safety knowledge and safety motivation: Focused on South Korea’s Manufacturing Industries
이직의도에 영향을 미치는 업무자율성에 대한 연구: 외식프랜차이즈 중심으로A Study on the Effect of Job Autonomy on Turnover Intention: Focusing on Restaurant Franchises
취업 준비생이 바라본 AI 면접 도구: Q-방법론을 통한 심층 분석Understanding AI Interview Tools Through Job Seekers’ Eyes: An In-Depth Q Methodology Analysis
동백전 빅데이터를 활용한 딥러닝 기반 신흥 상권 성장 예측 모델 연구A Study on Deep Learning-Based Emerging Commercial District Growth Prediction Model with Big Data from Dongbaekjeon
관계 그래프 어텐션 네트워크와 강화학습을 활용한 여행추천시스템Travel Recommendation System Using Relational Graph Networks and Reinforcement Learning