한국형 정책 갈등 해결 소통 전략 모델의 탐색: 의료계 분석에 기반한 2024 의정갈등 사례 연구When Dialogue Fails: Lessons from the 2024 South Korean Government–Medical Standoff
vol.27 iss.4 (2025) pp.56 대학생 소통 리터러시가 개성 발달에 미치는 영향The Effect of College Students' Communication Literacy on Personality Development
vol.27 iss.4 (2025) pp.32 원자력 친환경 프레임은 효과적인 전략인가?: 친환경 인식, 위험 인식, 객관적 지식을 중심으로Is Framing Nuclear Power as Environmentally Friendly an Effective Strategy?: Focusing on Environmental Perception, Risk Perception, and Objective Knowledge
vol.27 iss.4 (2025) pp.37 CSR 커뮤니케이션의 참여 행동 연구: 한국적 맥락의 동조 압력과 체면 민감성의 역할을 중심으로A Study on Participation Behavior in CSR Communication: Focusing on the Role of Conformity Pressure and Face Sensitivity in the Korean Context
vol.27 iss.4 (2025) pp.52 Cultivating Future Food Communicators: The Impact of Project-Based Learning on Career Intentions and Regional Engagement in the Shizuoka Advertising Campaign PBL Program
vol.27 iss.4 (2025) pp.42 가짜뉴스의 제3자 효과: 정치적 성향과 대안 모형 검증을 중심으로Third-Person Effect of Fake News: Focused on Political Orientation and Verification of Alternative Model
vol.27 iss.3 (2025) pp.31 개인 특성에 따른 AI 헬스 로봇에 대한 평가: 주관적 건강 인식, 디지털 리터러시, 기술 준비도를 중심으로Public Evaluations of AI Healthcare Robots Based on Individual Characteristics: Focusing on Subjective Health Perception, Digital Literacy, and Technological Readiness
vol.27 iss.3 (2025) pp.37 유명인과 도시 관광 마케팅: 이미지 전이 모델을 중심으로Celebrity and City Tourism Marketing: Focusing on the Meaning Transfer Model
vol.27 iss.3 (2025) pp.25 일회용품 사용 줄이기 행동에 관한 연구: 확장된 계획행동이론을 중심으로A Study on Disposable Product Use Reduction Behaviors: Based on the Extended Theory of Planned Behavior
vol.27 iss.3 (2025) pp.35 국내 정부 부처의 쇼츠(Shorts) 콘텐츠에 대한 인식이 지속이용의도와 온라인 구전의도에 미치는 영향The Impact of Perceptions of Shorts by Government Ministries on Intentions of Continuous Use and Online Word-of-Mouth(eWOM)
vol.27 iss.3 (2025) pp.59 아트 인퓨전: 제품 유형과 브랜드 지위에 따른 소비자들의 럭셔리 지각을 중심으로Art Infusion: Focusing on Consumers’ Perception of Luxury According to Product Type and Brand Status
vol.27 iss.3 (2025) pp.28 원자력 관련 공중 세분화와 효과적 커뮤니케이션 전략 모색: 원자력 공중 유형별 다차원적 특성의 이해와 원자력 수용성 증대 방안 탐색Segmentation of Public Regarding Nuclear Power and Exploration of Effective Communication Strategies: Understanding Multidimensional Characteristics of Public Types Regarding Nuclear Power and Exploring Ways to Enhance Public Acceptance of Nuclear Power
vol.27 iss.3 (2025) pp.42 친환경 패션 브랜드의 광고소구 전략: 환경관여도와 자아-제품동일시의 연속매개효과를 중심으로The Advertising Appeal Strategies of Eco-friendly Fashion Brands: Focusing on the Sequential Mediating Effects of Environmental Involvement and Self-product Congruence
vol.27 iss.3 (2025) pp.29 Exploring the Role of YouTube in Promoting Cultures: 'Korean Englishman' Case Study
vol.27 iss.3 (2025) pp.32 ESG 워싱 위기 대응에서 스토리텔링과 사전 평판의 역할: 프로스포츠 구단을 중심으로The Impact of Storytelling and Prior Reputation on ESG-Washing Crisis Responses in Professional Sports Teams
vol.27 iss.2 (2025) pp.44 AI 시대의 광고홍보학 전공교육: 교수자 심층인터뷰를 토대로Major Education in Advertising and Public Relations in the AI-driven Era: Based on In-depth Interviews with Major Professors
vol.27 iss.2 (2025) pp.44 직장 내 괴롭힘 피해자의 내러티브에 대한 공중의 몰입이 온라인 커뮤니케이션 행동 의도에 미치는 영향: 내러티브 몰입 이론과 문제해결 상황이론의 적용The Influence of Public Engagement and Perceptions of Problem Situations on Online Communication Behavioral Intentions Regarding Workplace Bullying Victim Narratives
vol.27 iss.2 (2025) pp.42 고령층의 헬스케어 웨어러블 디바이스 채택의도에 관한 연구: 지각된 행동통제, e헬스 리터러시, 기술 불안을 중심으로Understanding Older Adults’ Intentions to Adopt Healthcare Wearable Devices: An Exploratory Study Based on the Modified Health Belief Model
vol.27 iss.2 (2025) pp.32 환경 라벨의 언어적 의미고정 여부가 소비자의 광고 태도에 미치는 효과 연구: 이해도와 신뢰도의 매개효과, 관여도의 조절효과를 중심으로The Effect of Verbal Anchoring in Eco-Labels on Consumers' Advertising Attitudes: Focusing on the Mediating Role of Comprehension and Credibility, and the Moderating Role of Involvement
vol.27 iss.2 (2025) pp.38 인플루언서의 전문성과 메시지 측면성의 효과: 관여도의 조절효과를 중심으로The Effects of Influencer Expertise and Message Sidedness: Focusing on the Moderating Role of Involvement
vol.27 iss.1 (2025) pp.46 건강 관련 인플루언서 마케팅 콘텐츠 규제 현황 분석 및 방향성 제시: 한국과 호주의 비교Analysis of Current Regulations and Directional Proposals for Health-Related Influencer Marketing Content: A Comparative Study Between South Korea and Australia
vol.27 iss.1 (2025) pp.35 지각된 의료지식수준과 감염병 학습행동의도 간 관계 연구: 지각된 심각성, 지각된 취약성, 자기효능감의 다중매개효과를 중심으로The Relationship Between Perceived Medical Knowledge and Learning Intentions for Infectious Diseases: The Mediating Roles of Perceived Severity, Perceived Susceptibility, and Self-Efficacy
vol.27 iss.1 (2025) pp.32 감각추구성향과 정부신뢰가 사회적 거리두기에 미치는 영향에 관한 연구The Influence of Sensation-Seeking and Government Trust on Social Distancing Intentions
vol.27 iss.1 (2025) pp.33 COVID19 팬데믹 상황에서 마스크 착용에 영향을 미치는 요인은 무엇인가?: 규범활성화모형(NAM)과 계획된 행동이론(TPB)의 통합 적용 및 문화권 비교를 중심으로What Drive Public to Wear a Mask during the COVID-19 Pandemic?: Applying the Integrated Model of Prosocial Health Behavior Between the Norm Activation Model and the Theory of Planned Behavior in South Korea and U.S.A.
vol.27 iss.1 (2025) pp.49 기후변화 대응행동 형성과정에 대한 탐색적 연구: 사회적 위험 감소동기 모형을 중심으로Exploring Formative Process of Climate Change Responsive Behaviors Based on the Societal Risk Reduction Motivation Model
vol.27 iss.1 (2025) pp.46 광고 리터러시 연구와 광고 관련 교육 연구의 동향 분석Analysis of Trends in Advertising Literacy and Advertising-Related Education Research
vol.26 iss.4 (2024) pp.41 지방자치단체의 광고비 효율성 연구A Study on the Efficiency of Advertising Expenditures in Local Governments
vol.26 iss.4 (2024) pp.35 인기 OTT콘텐츠의 위험이슈 확산효과와 시청자 공중의 커뮤니케이션 행동 연구: 드라마 ‘더 글로리’와 학교폭력 범죄 이슈 확산을 중심으로Study on the Diffusion Effects of Risk Issues in Popular OTT Content and Communication Behavior of Audiences: Focusing on the Drama ‘The Glory’ and the Spread of School Violence Crime Issues
vol.26 iss.4 (2024) pp.45 생성형 AI의 자기결정권이 수용의도에 미치는 효과: 지각된 유용성의 매개효과와 지각된 신뢰성의 조절효과를 중심으로The Effect of Self-Determination on Generative AI Acceptance Intention: Focusing on the Mediating Effect of Perceived Usefulness and the Moderating Effect of Perceived Trustworthiness
vol.26 iss.4 (2024) pp.34 커뮤니케이션 분야에서 기술수용모델 연구 메타분석: 통합적 및 분석적 방법 적용Meta-analysis of Research on Technology Acceptance Models in the Field of Communication: Application of Integrative and Analytical Methods
vol.26 iss.4 (2024) pp.35 ‘방탄소년단(BTS) 현상’에 대한 한류 보도 연구: 다이너마이트 빌보드 핫100 차트 1위 전후 텍스트 분석A Study on Korean Wave Reports Covering the Global Phenomenon Called BTS: A Comparative Textual Analysis Before and After a Mega-hit Song, 'Dynamite'
vol.26 iss.4 (2024) pp.46 정부 디지털 소통 활동의 질적 평가모형 연구: 공공PR 분야 전문가 그룹 인터뷰를 중심으로A Study on Qualitative Evaluation Model for Government Digital Communication Activities: Focused on In-depth Interviews with Public Relations Experts
vol.26 iss.4 (2024) pp.49 지자체 도시브랜드 아이덴티티와 공중이 인식하는 도시브랜드 이미지는 얼마나 일치하는가?How Well Does the City Brand Identity Match the City Brand Image Perceived by the Public?
vol.26 iss.3 (2024) pp.50 텍스트 마이닝을 활용한 ESG 경영 보고서와 ESG 언론보도 간 관련성 탐색: 네트워크 의제 설정 모델을 중심으로Exploring the Relationship Between ESG Reports and ESG-related Media Coverage Using Text Mining: Centered on the Network Agenda Setting Model
vol.26 iss.3 (2024) pp.41 생성형 AI의 기술적 특성과 사용자의 AI 리터러시가 생성형 AI의 지속사용의도에 미치는 영향: 확장된 기술수용모델을 중심으로Determinants of Continuous Use of Generative AI: Focusing on the Extended Technology Acceptance Model (ETAM) and AI Literacy
vol.26 iss.3 (2024) pp.45 친환경자동차 구매행동에 미치는 예측비용의 조절효과: 계획된 행동이론을 중심으로The Moderating Effect of Expected Costs on the Purchase Behavior of Eco-friendly Vehicles: Focused on the Theory of Planned Behavior
vol.26 iss.3 (2024) pp.32 기업의 ESG 게시물이 공중의 소셜미디어 인게이지먼트(Engagement)에 미치는 영향에 대한 깊은(Deep) 이해: 딥러닝(Deep Learning)과 모델링 기법의 결합Deep Understanding of the Impact of Corporate ESG Posts on Public Social Media Engagement: Combination of Deep Learning and Modeling Techniques
vol.26 iss.3 (2024) pp.41 그린워싱 위기에서 기업명성, 그린워싱 차원과 유형이 소비자의 모호혼란, 그린신뢰, 그린구매의도에 미치는 영향The Effect of Greenwashing Dimensions and Types, Corporate Reputation on Consumers' Ambiguity Confusion, Green trust, and Green Purchase Intention
vol.26 iss.2 (2024) pp.43 디인플루언서에 대한 Z세대의 인식 및 이용 유형 연구A Study on the Types of Perception of the Z Generation on De-influencer
vol.26 iss.2 (2024) pp.35 메시지 대상에 따른 사회적 거리감이 전립선암 조기검진 촉진에 미치는 영향: 건강신념의 매개효과를 중심으로The Effects of Social Distance on Men’s Prostate Cancer Early Detection Behavior: The Mediating Roles of Health Beliefs
vol.26 iss.2 (2024) pp.57 참여형 CSR과 소비자 인식: 참여 수준과 CSR 적합성, 자아해석의 역할을 중심으로Participatory CSR and Consumer Perception: Focusing on the Roles of Participation Level, CSR Fit, and Self-Construal
vol.26 iss.2 (2024) pp.31 디지털 시대의 광고산업 생태계를 고려한 광고의 새로운 정의A New Definition of Advertising Considering the Advertising Industry Ecosystem in the Digital Age
vol.26 iss.2 (2024) pp.41 The Effect of Participating in A #CarbonNeutrality TikTok Challenge on Perception of Environmental Issues: The Interaction Effect of Environmental Involvement and Trust in Government
vol.26 iss.2 (2024) pp.34 펨버타이징 메시지 전략에 관한 연구: 조절초점 메시지와 자기해석 성향을 중심으로Message Strategy for Femvertising: The Effects of Regulatory Focus and Self-construal
vol.26 iss.2 (2024) pp.31 소셜미디어 인플루언서의 자기노출 수준이 광고 효과에 미치는 영향: 심리적 거리의 매개효과를 중심으로The Impact of Self-Disclosure Levels of Social Media Influencers on Advertising Effectiveness: Focusing on the Mediating Effect of Psychological Distance
vol.26 iss.1 (2024) pp.33 CSR 진정성에서 광고공개의 투명성이 소비자의 설득지식과 충돌할 때: 광고공개, 인플루언서 유형, 소비자 설득지식의 상호작용효과를 중심으로When Transparency of Advertising Disclosure Conflicts with Consumer Persuasion Knowledge in CSR Authenticity: Focusing on the Interaction Effect of Advertising Disclosure, Influencer Type, and Consumer Persuasion Knowledge
vol.26 iss.1 (2024) pp.35 친환경 행동에 관련한 온라인 액티비즘의 매개적 역할 탐구: 지구온난화에 관련한 인지적・정서적 요인과 친환경 행동 간의 관계에 미치는 영향을 중심으로Exploring a Mediating Role of Online Activism Associated with Pro-environmental Behaviors: Examining Associations among Cognitive, Affective Factors about Global Warming and Pro-environmental Behaviors
vol.26 iss.1 (2024) pp.44 한국 대학 PR 전공 과정의 다양성과 포용성 교육에 대한 대학생들의 인식과 태도University Students’ Attitudes and Perceptions on Diversity and Inclusion Education in Public Relations Programs in Korea
vol.26 iss.1 (2024) pp.43 진보적 브랜드 액티비즘이 브랜드 태도에 미치는 영향: 인지된 브랜드 양극화와 SNS 사용강도의 조절된 매개 모형을 중심으로The Effect of Progressive Brand Activism on Attitudes toward Brand: A Moderated Mediation Model of Perceived Brand Polarization and SNS Use Intensity
vol.26 iss.1 (2024) pp.32 브이로그에 등장하는 소비의 유형이 구매의도에 미치는 영향: 부러움과 인지된 신뢰성의 매개효과 및 구독자 수의 조절효과를 중심으로The Effect of the Purchase Types Depicted in Vlogs on Purchase Intention: Focused on the Mediating Role of Envy and Perceived Credibility, and the Moderating Role of the Number of Subscribers
vol.26 iss.1 (2024) pp.50
vol.27 iss.4 (2025) pp.56 대학생 소통 리터러시가 개성 발달에 미치는 영향The Effect of College Students' Communication Literacy on Personality Development
vol.27 iss.4 (2025) pp.32 원자력 친환경 프레임은 효과적인 전략인가?: 친환경 인식, 위험 인식, 객관적 지식을 중심으로Is Framing Nuclear Power as Environmentally Friendly an Effective Strategy?: Focusing on Environmental Perception, Risk Perception, and Objective Knowledge
vol.27 iss.4 (2025) pp.37 CSR 커뮤니케이션의 참여 행동 연구: 한국적 맥락의 동조 압력과 체면 민감성의 역할을 중심으로A Study on Participation Behavior in CSR Communication: Focusing on the Role of Conformity Pressure and Face Sensitivity in the Korean Context
vol.27 iss.4 (2025) pp.52 Cultivating Future Food Communicators: The Impact of Project-Based Learning on Career Intentions and Regional Engagement in the Shizuoka Advertising Campaign PBL Program
vol.27 iss.4 (2025) pp.42 가짜뉴스의 제3자 효과: 정치적 성향과 대안 모형 검증을 중심으로Third-Person Effect of Fake News: Focused on Political Orientation and Verification of Alternative Model
vol.27 iss.3 (2025) pp.31 개인 특성에 따른 AI 헬스 로봇에 대한 평가: 주관적 건강 인식, 디지털 리터러시, 기술 준비도를 중심으로Public Evaluations of AI Healthcare Robots Based on Individual Characteristics: Focusing on Subjective Health Perception, Digital Literacy, and Technological Readiness
vol.27 iss.3 (2025) pp.37 유명인과 도시 관광 마케팅: 이미지 전이 모델을 중심으로Celebrity and City Tourism Marketing: Focusing on the Meaning Transfer Model
vol.27 iss.3 (2025) pp.25 일회용품 사용 줄이기 행동에 관한 연구: 확장된 계획행동이론을 중심으로A Study on Disposable Product Use Reduction Behaviors: Based on the Extended Theory of Planned Behavior
vol.27 iss.3 (2025) pp.35 국내 정부 부처의 쇼츠(Shorts) 콘텐츠에 대한 인식이 지속이용의도와 온라인 구전의도에 미치는 영향The Impact of Perceptions of Shorts by Government Ministries on Intentions of Continuous Use and Online Word-of-Mouth(eWOM)
vol.27 iss.3 (2025) pp.59 아트 인퓨전: 제품 유형과 브랜드 지위에 따른 소비자들의 럭셔리 지각을 중심으로Art Infusion: Focusing on Consumers’ Perception of Luxury According to Product Type and Brand Status
vol.27 iss.3 (2025) pp.28 원자력 관련 공중 세분화와 효과적 커뮤니케이션 전략 모색: 원자력 공중 유형별 다차원적 특성의 이해와 원자력 수용성 증대 방안 탐색Segmentation of Public Regarding Nuclear Power and Exploration of Effective Communication Strategies: Understanding Multidimensional Characteristics of Public Types Regarding Nuclear Power and Exploring Ways to Enhance Public Acceptance of Nuclear Power
vol.27 iss.3 (2025) pp.42 친환경 패션 브랜드의 광고소구 전략: 환경관여도와 자아-제품동일시의 연속매개효과를 중심으로The Advertising Appeal Strategies of Eco-friendly Fashion Brands: Focusing on the Sequential Mediating Effects of Environmental Involvement and Self-product Congruence
vol.27 iss.3 (2025) pp.29 Exploring the Role of YouTube in Promoting Cultures: 'Korean Englishman' Case Study
vol.27 iss.3 (2025) pp.32 ESG 워싱 위기 대응에서 스토리텔링과 사전 평판의 역할: 프로스포츠 구단을 중심으로The Impact of Storytelling and Prior Reputation on ESG-Washing Crisis Responses in Professional Sports Teams
vol.27 iss.2 (2025) pp.44 AI 시대의 광고홍보학 전공교육: 교수자 심층인터뷰를 토대로Major Education in Advertising and Public Relations in the AI-driven Era: Based on In-depth Interviews with Major Professors
vol.27 iss.2 (2025) pp.44 직장 내 괴롭힘 피해자의 내러티브에 대한 공중의 몰입이 온라인 커뮤니케이션 행동 의도에 미치는 영향: 내러티브 몰입 이론과 문제해결 상황이론의 적용The Influence of Public Engagement and Perceptions of Problem Situations on Online Communication Behavioral Intentions Regarding Workplace Bullying Victim Narratives
vol.27 iss.2 (2025) pp.42 고령층의 헬스케어 웨어러블 디바이스 채택의도에 관한 연구: 지각된 행동통제, e헬스 리터러시, 기술 불안을 중심으로Understanding Older Adults’ Intentions to Adopt Healthcare Wearable Devices: An Exploratory Study Based on the Modified Health Belief Model
vol.27 iss.2 (2025) pp.32 환경 라벨의 언어적 의미고정 여부가 소비자의 광고 태도에 미치는 효과 연구: 이해도와 신뢰도의 매개효과, 관여도의 조절효과를 중심으로The Effect of Verbal Anchoring in Eco-Labels on Consumers' Advertising Attitudes: Focusing on the Mediating Role of Comprehension and Credibility, and the Moderating Role of Involvement
vol.27 iss.2 (2025) pp.38 인플루언서의 전문성과 메시지 측면성의 효과: 관여도의 조절효과를 중심으로The Effects of Influencer Expertise and Message Sidedness: Focusing on the Moderating Role of Involvement
vol.27 iss.1 (2025) pp.46 건강 관련 인플루언서 마케팅 콘텐츠 규제 현황 분석 및 방향성 제시: 한국과 호주의 비교Analysis of Current Regulations and Directional Proposals for Health-Related Influencer Marketing Content: A Comparative Study Between South Korea and Australia
vol.27 iss.1 (2025) pp.35 지각된 의료지식수준과 감염병 학습행동의도 간 관계 연구: 지각된 심각성, 지각된 취약성, 자기효능감의 다중매개효과를 중심으로The Relationship Between Perceived Medical Knowledge and Learning Intentions for Infectious Diseases: The Mediating Roles of Perceived Severity, Perceived Susceptibility, and Self-Efficacy
vol.27 iss.1 (2025) pp.32 감각추구성향과 정부신뢰가 사회적 거리두기에 미치는 영향에 관한 연구The Influence of Sensation-Seeking and Government Trust on Social Distancing Intentions
vol.27 iss.1 (2025) pp.33 COVID19 팬데믹 상황에서 마스크 착용에 영향을 미치는 요인은 무엇인가?: 규범활성화모형(NAM)과 계획된 행동이론(TPB)의 통합 적용 및 문화권 비교를 중심으로What Drive Public to Wear a Mask during the COVID-19 Pandemic?: Applying the Integrated Model of Prosocial Health Behavior Between the Norm Activation Model and the Theory of Planned Behavior in South Korea and U.S.A.
vol.27 iss.1 (2025) pp.49 기후변화 대응행동 형성과정에 대한 탐색적 연구: 사회적 위험 감소동기 모형을 중심으로Exploring Formative Process of Climate Change Responsive Behaviors Based on the Societal Risk Reduction Motivation Model
vol.27 iss.1 (2025) pp.46 광고 리터러시 연구와 광고 관련 교육 연구의 동향 분석Analysis of Trends in Advertising Literacy and Advertising-Related Education Research
vol.26 iss.4 (2024) pp.41 지방자치단체의 광고비 효율성 연구A Study on the Efficiency of Advertising Expenditures in Local Governments
vol.26 iss.4 (2024) pp.35 인기 OTT콘텐츠의 위험이슈 확산효과와 시청자 공중의 커뮤니케이션 행동 연구: 드라마 ‘더 글로리’와 학교폭력 범죄 이슈 확산을 중심으로Study on the Diffusion Effects of Risk Issues in Popular OTT Content and Communication Behavior of Audiences: Focusing on the Drama ‘The Glory’ and the Spread of School Violence Crime Issues
vol.26 iss.4 (2024) pp.45 생성형 AI의 자기결정권이 수용의도에 미치는 효과: 지각된 유용성의 매개효과와 지각된 신뢰성의 조절효과를 중심으로The Effect of Self-Determination on Generative AI Acceptance Intention: Focusing on the Mediating Effect of Perceived Usefulness and the Moderating Effect of Perceived Trustworthiness
vol.26 iss.4 (2024) pp.34 커뮤니케이션 분야에서 기술수용모델 연구 메타분석: 통합적 및 분석적 방법 적용Meta-analysis of Research on Technology Acceptance Models in the Field of Communication: Application of Integrative and Analytical Methods
vol.26 iss.4 (2024) pp.35 ‘방탄소년단(BTS) 현상’에 대한 한류 보도 연구: 다이너마이트 빌보드 핫100 차트 1위 전후 텍스트 분석A Study on Korean Wave Reports Covering the Global Phenomenon Called BTS: A Comparative Textual Analysis Before and After a Mega-hit Song, 'Dynamite'
vol.26 iss.4 (2024) pp.46 정부 디지털 소통 활동의 질적 평가모형 연구: 공공PR 분야 전문가 그룹 인터뷰를 중심으로A Study on Qualitative Evaluation Model for Government Digital Communication Activities: Focused on In-depth Interviews with Public Relations Experts
vol.26 iss.4 (2024) pp.49 지자체 도시브랜드 아이덴티티와 공중이 인식하는 도시브랜드 이미지는 얼마나 일치하는가?How Well Does the City Brand Identity Match the City Brand Image Perceived by the Public?
vol.26 iss.3 (2024) pp.50 텍스트 마이닝을 활용한 ESG 경영 보고서와 ESG 언론보도 간 관련성 탐색: 네트워크 의제 설정 모델을 중심으로Exploring the Relationship Between ESG Reports and ESG-related Media Coverage Using Text Mining: Centered on the Network Agenda Setting Model
vol.26 iss.3 (2024) pp.41 생성형 AI의 기술적 특성과 사용자의 AI 리터러시가 생성형 AI의 지속사용의도에 미치는 영향: 확장된 기술수용모델을 중심으로Determinants of Continuous Use of Generative AI: Focusing on the Extended Technology Acceptance Model (ETAM) and AI Literacy
vol.26 iss.3 (2024) pp.45 친환경자동차 구매행동에 미치는 예측비용의 조절효과: 계획된 행동이론을 중심으로The Moderating Effect of Expected Costs on the Purchase Behavior of Eco-friendly Vehicles: Focused on the Theory of Planned Behavior
vol.26 iss.3 (2024) pp.32 기업의 ESG 게시물이 공중의 소셜미디어 인게이지먼트(Engagement)에 미치는 영향에 대한 깊은(Deep) 이해: 딥러닝(Deep Learning)과 모델링 기법의 결합Deep Understanding of the Impact of Corporate ESG Posts on Public Social Media Engagement: Combination of Deep Learning and Modeling Techniques
vol.26 iss.3 (2024) pp.41 그린워싱 위기에서 기업명성, 그린워싱 차원과 유형이 소비자의 모호혼란, 그린신뢰, 그린구매의도에 미치는 영향The Effect of Greenwashing Dimensions and Types, Corporate Reputation on Consumers' Ambiguity Confusion, Green trust, and Green Purchase Intention
vol.26 iss.2 (2024) pp.43 디인플루언서에 대한 Z세대의 인식 및 이용 유형 연구A Study on the Types of Perception of the Z Generation on De-influencer
vol.26 iss.2 (2024) pp.35 메시지 대상에 따른 사회적 거리감이 전립선암 조기검진 촉진에 미치는 영향: 건강신념의 매개효과를 중심으로The Effects of Social Distance on Men’s Prostate Cancer Early Detection Behavior: The Mediating Roles of Health Beliefs
vol.26 iss.2 (2024) pp.57 참여형 CSR과 소비자 인식: 참여 수준과 CSR 적합성, 자아해석의 역할을 중심으로Participatory CSR and Consumer Perception: Focusing on the Roles of Participation Level, CSR Fit, and Self-Construal
vol.26 iss.2 (2024) pp.31 디지털 시대의 광고산업 생태계를 고려한 광고의 새로운 정의A New Definition of Advertising Considering the Advertising Industry Ecosystem in the Digital Age
vol.26 iss.2 (2024) pp.41 The Effect of Participating in A #CarbonNeutrality TikTok Challenge on Perception of Environmental Issues: The Interaction Effect of Environmental Involvement and Trust in Government
vol.26 iss.2 (2024) pp.34 펨버타이징 메시지 전략에 관한 연구: 조절초점 메시지와 자기해석 성향을 중심으로Message Strategy for Femvertising: The Effects of Regulatory Focus and Self-construal
vol.26 iss.2 (2024) pp.31 소셜미디어 인플루언서의 자기노출 수준이 광고 효과에 미치는 영향: 심리적 거리의 매개효과를 중심으로The Impact of Self-Disclosure Levels of Social Media Influencers on Advertising Effectiveness: Focusing on the Mediating Effect of Psychological Distance
vol.26 iss.1 (2024) pp.33 CSR 진정성에서 광고공개의 투명성이 소비자의 설득지식과 충돌할 때: 광고공개, 인플루언서 유형, 소비자 설득지식의 상호작용효과를 중심으로When Transparency of Advertising Disclosure Conflicts with Consumer Persuasion Knowledge in CSR Authenticity: Focusing on the Interaction Effect of Advertising Disclosure, Influencer Type, and Consumer Persuasion Knowledge
vol.26 iss.1 (2024) pp.35 친환경 행동에 관련한 온라인 액티비즘의 매개적 역할 탐구: 지구온난화에 관련한 인지적・정서적 요인과 친환경 행동 간의 관계에 미치는 영향을 중심으로Exploring a Mediating Role of Online Activism Associated with Pro-environmental Behaviors: Examining Associations among Cognitive, Affective Factors about Global Warming and Pro-environmental Behaviors
vol.26 iss.1 (2024) pp.44 한국 대학 PR 전공 과정의 다양성과 포용성 교육에 대한 대학생들의 인식과 태도University Students’ Attitudes and Perceptions on Diversity and Inclusion Education in Public Relations Programs in Korea
vol.26 iss.1 (2024) pp.43 진보적 브랜드 액티비즘이 브랜드 태도에 미치는 영향: 인지된 브랜드 양극화와 SNS 사용강도의 조절된 매개 모형을 중심으로The Effect of Progressive Brand Activism on Attitudes toward Brand: A Moderated Mediation Model of Perceived Brand Polarization and SNS Use Intensity
vol.26 iss.1 (2024) pp.32 브이로그에 등장하는 소비의 유형이 구매의도에 미치는 영향: 부러움과 인지된 신뢰성의 매개효과 및 구독자 수의 조절효과를 중심으로The Effect of the Purchase Types Depicted in Vlogs on Purchase Intention: Focused on the Mediating Role of Envy and Perceived Credibility, and the Moderating Role of the Number of Subscribers
vol.26 iss.1 (2024) pp.50