한국 MZ세대의 외로움이 빈티지 아네모이아와 빈티지 제품 구매의도에 미치는 영향The Impact of Loneliness of Korean MZ Generation on Vintage Anemoia and Vintage Product Purchase Intention
vol.36 iss.5 (2025) pp.25 현실의 질병위협이 메타버스내 환경 선호도에 미치는 영향The Impact of Real-World Disease Threats on Environmental Preferences in the Metaverse
vol.36 iss.5 (2025) pp.15 사회적 배제 상황에서 메타버스의 역할: 성별에 따른 사용 의도의 차이Metaverse as a Coping Space: Differential Effects of Social Exclusion Types by Gender
vol.36 iss.5 (2025) pp.18 지속가능소비가 유다이모닉 웰빙에 미치는 영향: 심리적 욕구충족, 재무적 웰빙, 소비자 권한부여의 다중매개효과와 녹색 자아이미지의 조절효과The Impact of Sustainable Consumption on Eudaimonic Well-Being: The Multiple Mediating Effects of Psychological Need Satisfaction, Financial Well-Being, and Consumer Empowerment, and the Moderating Effect of Green Self-Image
vol.36 iss.5 (2025) pp.31 사회적 지지가 소비자의 디지털거래서비스 활용에 미치는 영향Impact of Social Support on Consumers’ Utilization of Digital Transaction Services
vol.36 iss.5 (2025) pp.27 Z세대 소비 성향 척도(ZEST) 개발 연구Development and Validation of the ZEST Scale: Measuring Generation Z’s Spending Tendencies (ZEST)
vol.36 iss.5 (2025) pp.22 노래 속 가수를 통해 느끼는 대리 연결감이 노래에 대한 태도에 미치는 영향: 가수 숫자의 조절 효과에 대한 계량 분석과 실험 연구The Effect of Vicarious Social Connection on Song Attitudes: A Mixed-Methods Examination of the Moderating Role of the Number of Singers
vol.36 iss.5 (2025) pp.21 3D 제품 시각화 유형이 소비자의 제품 평가에 미치는 영향The Impact of 3D Product Visualization Modes on Consumer Product Evaluation
vol.36 iss.5 (2025) pp.18 소셜 미디어 공유 의도: 정체성 연관성과 구매 경로 정보의 영향Social Media Sharing Intentions: The Impact of Identity Relevance and Replicability-cue Presence
vol.36 iss.5 (2025) pp.24 투자사기 노출 경험 및 피해 경험의 영향요인: 자산유형별 비교를 중심으로Factors Influencing Investment Fraud Exposure and Victimization: A Comparative Analysis by Asset Type
vol.36 iss.5 (2025) pp.36 고령소비자 연구의 진화와 미래: 체계적 문헌 리뷰와 내러티브 통합 접근 분석을 통한 마케팅 전략과 정책 제안Evolution and Future of Older Consumer Research: Marketing Strategies and Policy Proposals through Systematic Literature Review and Narrative Synthesis
vol.36 iss.4 (2025) pp.47 여행 위험 인식과 관여도가 디지털 여행 리터러시에 미치는 영향The Influence of Perceived Travel Risk and Involvement on Digital Travel Literacy
vol.36 iss.4 (2025) pp.19 고령층의 디지털 헬스케어 제품 및 서비스 이용에 영향을 미치는 요인에 관한 탐색적 연구An Exploratory Study on Factors Influencing Older Adults’ Use of Digital Healthcare Products and Services
vol.36 iss.4 (2025) pp.37 주거 이동성이 다중 브랜드 충성도에 미치는 영향: 자기 브랜드 동일시를 중심으로The Impact of Residential Mobility on Multi-Brand Loyalty: The Role of Self-Brand Identification
vol.36 iss.4 (2025) pp.19 한류 콘텐츠로서 연애 리얼리티 프로그램 경험이 중국 미혼여성의 한류 소비 행동에 미치는 영향에 대한 연구A Study on the Influence of Romantic Reality Program Experiences as Hallyu Content on Hallyu Consumption Behavior of Unmarried Chinese Women
vol.36 iss.4 (2025) pp.18 고령자 기술수용모델(STAM)을 적용한 돌봄로봇 수용의도 결정요인 분석Determinants of Older Adults’ Intention to Adopt Care Robots: Applying the Senior Technology Acceptance Model (STAM)
vol.36 iss.4 (2025) pp.23 AI 쇼핑 환경에서의 소비자자율성: 소비자 경험과 인식을 중심으로Consumer Autonomy in AI Shopping Environments: Focusing on Consumer Experiences and Perceptions
vol.36 iss.4 (2025) pp.28 전기차 경험에 따른 소비자 인식과 수용 태도 차이 탐색: 심층 인터뷰 기반 질적 연구Exploring Differences in Consumer Perception and Acceptance Attitudes Based on Electric Vehicle Experience: A Qualitative Study Using In-Depth Interviews
vol.36 iss.4 (2025) pp.23 AI 추천 알고리즘 시대의 우물 안 소비자: 추천 알고리즘 기반 앱 이용과 온라인 커머스 채널 선택 집중 간의 관계Consumers Trapped in the Algorithm Bubble: How Recommendation Algorithm-Based App Usage Relates to Channel Concentration in Online Commerce
vol.36 iss.4 (2025) pp.26 제품과 브랜드 부조화에 따른 공동브랜딩 유형이 중국 소비자의 제품 선호도에 미치는 영향: 감정적 가치의 매개효과를 중심으로The Effects of Co-Branding Types on Chinese Consumers’ Preference: Focusing on the Mediating Effect of Emotional Value
vol.36 iss.4 (2025) pp.24 설득 지식 관점에서 바라본 제품 부족 효과: 정확성의 조절 역할A Persuasion Knowledge Perspective for Understanding the Product Insufficiency Effect: The Roles of Accuracy
vol.36 iss.3 (2025) pp.15 소비자의 마이데이터 서비스 이용의도 영향요인 연구 - 행동추론이론을 중심으로 -Influencing Factors of Consumers’ MyData Service Usage: A Focus on Behavioural Reasoning Theory
vol.36 iss.3 (2025) pp.36 제품 관여도에 따른 친환경 제품의 메시지 측면성 전략 효과에 대한 연구: 제품 범주별 지각된 부정성을 중심으로The Effect of Message-Sidedness Strategy for Eco-Friendly Products According to Product Involvement: Perceived Negativity by Product Category
vol.36 iss.3 (2025) pp.29 지속가능한 협력적 소비를 위하여: 경외감의 영향과 청지기정신의 매개효과를 중심으로Fostering Sustainable Collaborative Consumption: The Impact of Awe and the Mediating Role of Stewardship
vol.36 iss.3 (2025) pp.30 자기해석과 소비맥락이 PWYW 하의 공공전시에서 지각된 가치 및 지불의사금액에 미치는 영향Effects of Self-Construal and Consumption Context on Perceived Value and Willingness to Pay in Pay-What-You-Want Public Exhibitions
vol.36 iss.3 (2025) pp.23 재무적 자기효능감과 금융교육 및 금융거래 경험이 재무관리역량에 미치는 영향 연구An Empirical Study on the Impact of Financial Self-Efficacy, Financial Education, and Financial Transaction Experience on Financial Management Capability
vol.36 iss.3 (2025) pp.19 고령층 소비자의 디지털 금융서비스 적응과정에 대한 연구: 모바일 금융앱 이용을 중심으로The Adaptation Process of Elderly Consumers to Digital Financial Services: Focusing on the Use of Mobile Financial Applications
vol.36 iss.3 (2025) pp.27 기업간 상생 협력을 통한 고품질 프리미엄 제품의 탄생: (주)오뚜기의 계절 한정판 라면 ‘죽장연 빠개장면’ 사례Unveiling a Premium Product Created in Collaboration with a Local Company: A Case Study of OTOKI’s Seasonal Limited Edition Ramen ‘죽장연 빠개장면’
vol.36 iss.2 (2025) pp.21 개인로스터리 매장의 서비스품질과 물리적환경이 고객신뢰를 통해 구매의도에 미치는 영향연구: 가격공정성의 조절효과A Study on the Effects of Service Quality and Physical Environment of a Private Roastery Store on Purchase Intention through Customer Trust: Moderating Effect of Price Fairness
vol.36 iss.2 (2025) pp.17 10.03이 10보다 여성적인 숫자로 느껴지는가? 정밀성 수준에 따른 한국 소비자의 숫자-성별 지각 연구Does 10.03 Feel More Feminine than 10? The Effect of Numerical Precision on Gendered Perceptions among Korean Consumers
vol.36 iss.2 (2025) pp.18 음식점의 업소용 밀키트 사용에 대한 중국 소비자의 지각된 품질, 감정반응과 행동의도 간의 관계: S-O-R 모델을 중심으로Chinese Consumers’ Perceived Quality, Emotional Response, and Behavioral Intentions of Meal Kit Use at Restaurants: Application of S-O-R model
vol.36 iss.2 (2025) pp.23 선택 갈등에서 동등 속성 추가가 선호 이행에 미치는 효과: 선택 정당화를 중심으로The Effect of Adding Common Attribute on Preference Reversal in Choice Conflict: Focusing on Choice Justification
vol.36 iss.2 (2025) pp.25 비전통적 럭셔리 소비 행동 탐구 연구: 한․미 소비자의 비교문화적 분석Unconventional Luxury as Planned Behavior: A Cross-Cultural Comparison between Korean and U.S. Consumers
vol.36 iss.2 (2025) pp.25 근거이론을 기반 K-POP 팬덤 문화와 음반 사재기에 대한 탐구Exploration of K-POP Fandom Culture and Album Hoarding Based on Grounded Theory
vol.36 iss.2 (2025) pp.25 현재 vs. 미래 시간 문구를 사용한 마감기한의 영향: 소비자에게 유리한 마감기한 길이의 조절 효과The Influence of Present vs. Future Time Framing in Deadlines: The Moderating Role of Favorable Deadline Length
vol.36 iss.1 (2025) pp.15 웨이팅의 이동 관점이 기다림 수용 정도에 미치는 효과The Effect of Movement Perspectives in Waiting on the Acceptability of Waiting
vol.36 iss.1 (2025) pp.24 은퇴기준에 따른 소비변화 효과 분석: 은퇴-소비퍼즐을 중심으로Retirement Criteria and Consumption Changes: Focusing on the Retirement-Consumption Puzzle
vol.36 iss.1 (2025) pp.27 더 높이, 더 멀리: 소비자의 상위 해석수준이 미니멀 디자인 제품 선호와 지불의향 가격에 미치는 영향Reaching Higher and Further: How High Construal Level Influences Preference and WTP for Minimalist Product Designs
vol.36 iss.1 (2025) pp.23 서비스 로봇의 비인간적 외형의 효과: 당혹 및 비당혹 제품 비교를 중심으로The Effects of Non-Humanlike Service Robots: A Comparison of Embarrassing and Non-Embarrassing Product Contexts
vol.36 iss.1 (2025) pp.30 브랜드 유형(명품 vs. 중저가)과 고객-직원과의 물리적 근접성(가까움 vs.멂)이 서비스 만족도에 미치는 영향The Effect of Brand Type (Luxury vs. Mid-Range) and Physical Distance between Customer and Service Employee (Closeness vs. Detachment) on Service Satisfaction
vol.36 iss.1 (2025) pp.30 스마트가전에 대한 지각된 혜택, 위험, 사용만족도와 소비자 혁신성의 조절효과에 관한 연구How Perceived Benefits, Risks, and Consumer Innovativeness Affect Consumer Satisfaction with Smart Appliances?
vol.36 iss.1 (2025) pp.25 사내직원 인플루언서와 소속집단 간 이미지 부조화에 따른 소비자 반응Consumer Responses to Image Incongruity Between Employee Influencers and Their Affiliated Group
vol.36 iss.1 (2025) pp.22 주인의식이 친환경 행동에 미치는 효과와 심리적 주인의식의 형성에 영향을 미치는 요인에 관한 연구The Impact of Psychological Ownership on Pro-environmental Behavioral Intentions and Factors Influencing the Psychological Ownership
vol.36 iss.1 (2025) pp.24 중국 이커머스 플랫폼의 챗봇 서비스 이용에 대한 연구: 소비가치, 기술준비도와 확장된 기술수용모델 중심으로A Study on the Use of Chatbot Services on Chinese E-commerce Platforms: Focusing on Consumption Value, Technology Readiness and E-TAM
vol.36 iss.1 (2025) pp.28 공적 자의식과 사회적 지배지향이 서비스 직원에 대한 소비자 공격성에 미치는 영향The Effect of Public Self-Consciousness and Social Dominance Orientation on Customer Aggression Toward Service Employees
vol.36 iss.1 (2025) pp.25 돈이 행복에 미치는 영향: 연령대별 소득, 순자산, 부채를 중심으로The Effects of Money on Happiness: How Income, Net Worth and Debt Affect Happiness by Age Groups
vol.35 iss.6 (2024) pp.19 사회적 혼잡성과 체화된 온도가 소비자의 쇼핑만족도에 미치는 영향The Effect of Social Crowding on Consumers’ Shopping Satisfaction: The Moderating Role of Embodied Temperature
vol.35 iss.6 (2024) pp.13 금융소비자의 암호자산에 대한 인식과 투자의사결정과정에 관한 연구 - 심층면접 자료를 바탕으로A Study on Financial Consumers’ Perceptions of Crypto Assets and Their Investment Decision-Making Process - Based on In-depth Interview Data
vol.35 iss.6 (2024) pp.24 청소년 소비자의 소셜형 메타버스 플랫폼 콘텐츠 구매 의도에 관한 연구A study on Adolescent Consumers’ Social Metaverse Platform Usage Behavior and Content Purchase Intention
vol.35 iss.6 (2024) pp.24 금융역량 구성요소에 근거한 소비자유형화와 영향요인 분석Consumer Classification Based on the Components of Financial Competencies
vol.35 iss.6 (2024) pp.20
vol.36 iss.5 (2025) pp.25 현실의 질병위협이 메타버스내 환경 선호도에 미치는 영향The Impact of Real-World Disease Threats on Environmental Preferences in the Metaverse
vol.36 iss.5 (2025) pp.15 사회적 배제 상황에서 메타버스의 역할: 성별에 따른 사용 의도의 차이Metaverse as a Coping Space: Differential Effects of Social Exclusion Types by Gender
vol.36 iss.5 (2025) pp.18 지속가능소비가 유다이모닉 웰빙에 미치는 영향: 심리적 욕구충족, 재무적 웰빙, 소비자 권한부여의 다중매개효과와 녹색 자아이미지의 조절효과The Impact of Sustainable Consumption on Eudaimonic Well-Being: The Multiple Mediating Effects of Psychological Need Satisfaction, Financial Well-Being, and Consumer Empowerment, and the Moderating Effect of Green Self-Image
vol.36 iss.5 (2025) pp.31 사회적 지지가 소비자의 디지털거래서비스 활용에 미치는 영향Impact of Social Support on Consumers’ Utilization of Digital Transaction Services
vol.36 iss.5 (2025) pp.27 Z세대 소비 성향 척도(ZEST) 개발 연구Development and Validation of the ZEST Scale: Measuring Generation Z’s Spending Tendencies (ZEST)
vol.36 iss.5 (2025) pp.22 노래 속 가수를 통해 느끼는 대리 연결감이 노래에 대한 태도에 미치는 영향: 가수 숫자의 조절 효과에 대한 계량 분석과 실험 연구The Effect of Vicarious Social Connection on Song Attitudes: A Mixed-Methods Examination of the Moderating Role of the Number of Singers
vol.36 iss.5 (2025) pp.21 3D 제품 시각화 유형이 소비자의 제품 평가에 미치는 영향The Impact of 3D Product Visualization Modes on Consumer Product Evaluation
vol.36 iss.5 (2025) pp.18 소셜 미디어 공유 의도: 정체성 연관성과 구매 경로 정보의 영향Social Media Sharing Intentions: The Impact of Identity Relevance and Replicability-cue Presence
vol.36 iss.5 (2025) pp.24 투자사기 노출 경험 및 피해 경험의 영향요인: 자산유형별 비교를 중심으로Factors Influencing Investment Fraud Exposure and Victimization: A Comparative Analysis by Asset Type
vol.36 iss.5 (2025) pp.36 고령소비자 연구의 진화와 미래: 체계적 문헌 리뷰와 내러티브 통합 접근 분석을 통한 마케팅 전략과 정책 제안Evolution and Future of Older Consumer Research: Marketing Strategies and Policy Proposals through Systematic Literature Review and Narrative Synthesis
vol.36 iss.4 (2025) pp.47 여행 위험 인식과 관여도가 디지털 여행 리터러시에 미치는 영향The Influence of Perceived Travel Risk and Involvement on Digital Travel Literacy
vol.36 iss.4 (2025) pp.19 고령층의 디지털 헬스케어 제품 및 서비스 이용에 영향을 미치는 요인에 관한 탐색적 연구An Exploratory Study on Factors Influencing Older Adults’ Use of Digital Healthcare Products and Services
vol.36 iss.4 (2025) pp.37 주거 이동성이 다중 브랜드 충성도에 미치는 영향: 자기 브랜드 동일시를 중심으로The Impact of Residential Mobility on Multi-Brand Loyalty: The Role of Self-Brand Identification
vol.36 iss.4 (2025) pp.19 한류 콘텐츠로서 연애 리얼리티 프로그램 경험이 중국 미혼여성의 한류 소비 행동에 미치는 영향에 대한 연구A Study on the Influence of Romantic Reality Program Experiences as Hallyu Content on Hallyu Consumption Behavior of Unmarried Chinese Women
vol.36 iss.4 (2025) pp.18 고령자 기술수용모델(STAM)을 적용한 돌봄로봇 수용의도 결정요인 분석Determinants of Older Adults’ Intention to Adopt Care Robots: Applying the Senior Technology Acceptance Model (STAM)
vol.36 iss.4 (2025) pp.23 AI 쇼핑 환경에서의 소비자자율성: 소비자 경험과 인식을 중심으로Consumer Autonomy in AI Shopping Environments: Focusing on Consumer Experiences and Perceptions
vol.36 iss.4 (2025) pp.28 전기차 경험에 따른 소비자 인식과 수용 태도 차이 탐색: 심층 인터뷰 기반 질적 연구Exploring Differences in Consumer Perception and Acceptance Attitudes Based on Electric Vehicle Experience: A Qualitative Study Using In-Depth Interviews
vol.36 iss.4 (2025) pp.23 AI 추천 알고리즘 시대의 우물 안 소비자: 추천 알고리즘 기반 앱 이용과 온라인 커머스 채널 선택 집중 간의 관계Consumers Trapped in the Algorithm Bubble: How Recommendation Algorithm-Based App Usage Relates to Channel Concentration in Online Commerce
vol.36 iss.4 (2025) pp.26 제품과 브랜드 부조화에 따른 공동브랜딩 유형이 중국 소비자의 제품 선호도에 미치는 영향: 감정적 가치의 매개효과를 중심으로The Effects of Co-Branding Types on Chinese Consumers’ Preference: Focusing on the Mediating Effect of Emotional Value
vol.36 iss.4 (2025) pp.24 설득 지식 관점에서 바라본 제품 부족 효과: 정확성의 조절 역할A Persuasion Knowledge Perspective for Understanding the Product Insufficiency Effect: The Roles of Accuracy
vol.36 iss.3 (2025) pp.15 소비자의 마이데이터 서비스 이용의도 영향요인 연구 - 행동추론이론을 중심으로 -Influencing Factors of Consumers’ MyData Service Usage: A Focus on Behavioural Reasoning Theory
vol.36 iss.3 (2025) pp.36 제품 관여도에 따른 친환경 제품의 메시지 측면성 전략 효과에 대한 연구: 제품 범주별 지각된 부정성을 중심으로The Effect of Message-Sidedness Strategy for Eco-Friendly Products According to Product Involvement: Perceived Negativity by Product Category
vol.36 iss.3 (2025) pp.29 지속가능한 협력적 소비를 위하여: 경외감의 영향과 청지기정신의 매개효과를 중심으로Fostering Sustainable Collaborative Consumption: The Impact of Awe and the Mediating Role of Stewardship
vol.36 iss.3 (2025) pp.30 자기해석과 소비맥락이 PWYW 하의 공공전시에서 지각된 가치 및 지불의사금액에 미치는 영향Effects of Self-Construal and Consumption Context on Perceived Value and Willingness to Pay in Pay-What-You-Want Public Exhibitions
vol.36 iss.3 (2025) pp.23 재무적 자기효능감과 금융교육 및 금융거래 경험이 재무관리역량에 미치는 영향 연구An Empirical Study on the Impact of Financial Self-Efficacy, Financial Education, and Financial Transaction Experience on Financial Management Capability
vol.36 iss.3 (2025) pp.19 고령층 소비자의 디지털 금융서비스 적응과정에 대한 연구: 모바일 금융앱 이용을 중심으로The Adaptation Process of Elderly Consumers to Digital Financial Services: Focusing on the Use of Mobile Financial Applications
vol.36 iss.3 (2025) pp.27 기업간 상생 협력을 통한 고품질 프리미엄 제품의 탄생: (주)오뚜기의 계절 한정판 라면 ‘죽장연 빠개장면’ 사례Unveiling a Premium Product Created in Collaboration with a Local Company: A Case Study of OTOKI’s Seasonal Limited Edition Ramen ‘죽장연 빠개장면’
vol.36 iss.2 (2025) pp.21 개인로스터리 매장의 서비스품질과 물리적환경이 고객신뢰를 통해 구매의도에 미치는 영향연구: 가격공정성의 조절효과A Study on the Effects of Service Quality and Physical Environment of a Private Roastery Store on Purchase Intention through Customer Trust: Moderating Effect of Price Fairness
vol.36 iss.2 (2025) pp.17 10.03이 10보다 여성적인 숫자로 느껴지는가? 정밀성 수준에 따른 한국 소비자의 숫자-성별 지각 연구Does 10.03 Feel More Feminine than 10? The Effect of Numerical Precision on Gendered Perceptions among Korean Consumers
vol.36 iss.2 (2025) pp.18 음식점의 업소용 밀키트 사용에 대한 중국 소비자의 지각된 품질, 감정반응과 행동의도 간의 관계: S-O-R 모델을 중심으로Chinese Consumers’ Perceived Quality, Emotional Response, and Behavioral Intentions of Meal Kit Use at Restaurants: Application of S-O-R model
vol.36 iss.2 (2025) pp.23 선택 갈등에서 동등 속성 추가가 선호 이행에 미치는 효과: 선택 정당화를 중심으로The Effect of Adding Common Attribute on Preference Reversal in Choice Conflict: Focusing on Choice Justification
vol.36 iss.2 (2025) pp.25 비전통적 럭셔리 소비 행동 탐구 연구: 한․미 소비자의 비교문화적 분석Unconventional Luxury as Planned Behavior: A Cross-Cultural Comparison between Korean and U.S. Consumers
vol.36 iss.2 (2025) pp.25 근거이론을 기반 K-POP 팬덤 문화와 음반 사재기에 대한 탐구Exploration of K-POP Fandom Culture and Album Hoarding Based on Grounded Theory
vol.36 iss.2 (2025) pp.25 현재 vs. 미래 시간 문구를 사용한 마감기한의 영향: 소비자에게 유리한 마감기한 길이의 조절 효과The Influence of Present vs. Future Time Framing in Deadlines: The Moderating Role of Favorable Deadline Length
vol.36 iss.1 (2025) pp.15 웨이팅의 이동 관점이 기다림 수용 정도에 미치는 효과The Effect of Movement Perspectives in Waiting on the Acceptability of Waiting
vol.36 iss.1 (2025) pp.24 은퇴기준에 따른 소비변화 효과 분석: 은퇴-소비퍼즐을 중심으로Retirement Criteria and Consumption Changes: Focusing on the Retirement-Consumption Puzzle
vol.36 iss.1 (2025) pp.27 더 높이, 더 멀리: 소비자의 상위 해석수준이 미니멀 디자인 제품 선호와 지불의향 가격에 미치는 영향Reaching Higher and Further: How High Construal Level Influences Preference and WTP for Minimalist Product Designs
vol.36 iss.1 (2025) pp.23 서비스 로봇의 비인간적 외형의 효과: 당혹 및 비당혹 제품 비교를 중심으로The Effects of Non-Humanlike Service Robots: A Comparison of Embarrassing and Non-Embarrassing Product Contexts
vol.36 iss.1 (2025) pp.30 브랜드 유형(명품 vs. 중저가)과 고객-직원과의 물리적 근접성(가까움 vs.멂)이 서비스 만족도에 미치는 영향The Effect of Brand Type (Luxury vs. Mid-Range) and Physical Distance between Customer and Service Employee (Closeness vs. Detachment) on Service Satisfaction
vol.36 iss.1 (2025) pp.30 스마트가전에 대한 지각된 혜택, 위험, 사용만족도와 소비자 혁신성의 조절효과에 관한 연구How Perceived Benefits, Risks, and Consumer Innovativeness Affect Consumer Satisfaction with Smart Appliances?
vol.36 iss.1 (2025) pp.25 사내직원 인플루언서와 소속집단 간 이미지 부조화에 따른 소비자 반응Consumer Responses to Image Incongruity Between Employee Influencers and Their Affiliated Group
vol.36 iss.1 (2025) pp.22 주인의식이 친환경 행동에 미치는 효과와 심리적 주인의식의 형성에 영향을 미치는 요인에 관한 연구The Impact of Psychological Ownership on Pro-environmental Behavioral Intentions and Factors Influencing the Psychological Ownership
vol.36 iss.1 (2025) pp.24 중국 이커머스 플랫폼의 챗봇 서비스 이용에 대한 연구: 소비가치, 기술준비도와 확장된 기술수용모델 중심으로A Study on the Use of Chatbot Services on Chinese E-commerce Platforms: Focusing on Consumption Value, Technology Readiness and E-TAM
vol.36 iss.1 (2025) pp.28 공적 자의식과 사회적 지배지향이 서비스 직원에 대한 소비자 공격성에 미치는 영향The Effect of Public Self-Consciousness and Social Dominance Orientation on Customer Aggression Toward Service Employees
vol.36 iss.1 (2025) pp.25 돈이 행복에 미치는 영향: 연령대별 소득, 순자산, 부채를 중심으로The Effects of Money on Happiness: How Income, Net Worth and Debt Affect Happiness by Age Groups
vol.35 iss.6 (2024) pp.19 사회적 혼잡성과 체화된 온도가 소비자의 쇼핑만족도에 미치는 영향The Effect of Social Crowding on Consumers’ Shopping Satisfaction: The Moderating Role of Embodied Temperature
vol.35 iss.6 (2024) pp.13 금융소비자의 암호자산에 대한 인식과 투자의사결정과정에 관한 연구 - 심층면접 자료를 바탕으로A Study on Financial Consumers’ Perceptions of Crypto Assets and Their Investment Decision-Making Process - Based on In-depth Interview Data
vol.35 iss.6 (2024) pp.24 청소년 소비자의 소셜형 메타버스 플랫폼 콘텐츠 구매 의도에 관한 연구A study on Adolescent Consumers’ Social Metaverse Platform Usage Behavior and Content Purchase Intention
vol.35 iss.6 (2024) pp.24 금융역량 구성요소에 근거한 소비자유형화와 영향요인 분석Consumer Classification Based on the Components of Financial Competencies
vol.35 iss.6 (2024) pp.20